Birthe Flinker Nielsen

4. august - Rømø Cruise

Jeg er glad for FDDBs orienteringsmails. Særlig glad blev jeg for meddelelsen om, at os der har Handicap flexkørsel var blevet bevilget 2 x 50 km. gratis tur med denne ordning. Tak til dem der tænkte på os i denne corona-krisetid.

At have noget at glæde sig til er så vigtigt, så da jeg havde læst om denne sommerpakke, vidste jeg straks, hvad jeg ville bruge den til. Jeg ville en tur til Rømø med min gåturs-veninde.

Turen blev bestilt til mandag 3. august. Rygsækken blev pakket med tæppe, vandflaske, kaffe på kanden og penge til is og aftensmad. Da vi ankom, så min ledsager en traktor-bus, hvorpå der stod ’Rømø cruise’. Vi skyndte os derhen. En to timers rundtur på øen. Undervejs blev der gjort holdt, og vi kom helt ned til vandet. Guiden fortalte os, at øen vokser med tre meter om året af sand, som havet tager med fra øen Sild. På Sild får de hvert år sand fra Rømø leveret for at kunne bevare deres strande, men det forslår ikke helt i forhold til, hvad naturen tager hvert år.

Ved Rømø Kirke fik vi også en guidet tur ude og inde. Tænk at Mærsk-familien har aner på Rømø. At navnet Mærsk kommer fra Maren fra Marsken. Efter to timers rundtur var vi tilbage ved Lakolk butikscenter, hvor vi købte vaffelis og drak den medbragte kaffe. Vejret var lækkert lunt med kun lidt vind. Derefter travede vi en tur rundt på den nærliggende campingplads. Tænk at man nu kan leje en kæmpe vintønde-lignende campinghytte til vernatning!
Dernæst gik vi i klitterne med udsigten til den kæmpe strand og lå der og mærkede havluften og sandet, der var i luften. Hvilken sommerdag! Vi blev enige om, at temperaturen var helt perfekt til denne sommertur. Det var afslappende at have en med, der kunne se.

Vi blev enige om, at det var godt at komme lidt hjemmefra, for selv om vi begge gør en indsats for ikke at miste humøret, så er vi mærket af ’hold afstand’ og lidt Corona-smitteangst. Men hvor vi kom rundt, var alle hensynsfulde overfor hinanden – vi er jo i fælles båd alle sammen. Efter at have studeret butikscentret købte vi aftensmad og kunne derefter blive afhentet og kørt lige til døren. Tak for muligheden for en dejlig dag

7. april

Jeg klarer mig selv og gjorde det også før krisen. Jeg er socialt blind og har høreapparater. Jeg mangler dog at have mulighed for at komme i motionscentret. Selvom jeg ingen gæster har, så har jeg pyntet til påske, som jeg altid har gjort. Det er også længe siden, at papæggene blev fyldt med påske-slik til min søn og barnebarn, men vi ses ikke for tiden. Vi skal jo holde afstand.
Jeg har passet min lille have og nyder at kunne sidde derude og mærke solens stråler. Jeg kan høre, at det rumsterer i mine ophængte fuglekasser.

Jeg har den glæde at gå en lang tur med en nabo hver anden dag. Hun hører rigtig dårligt, men kan se. Sammen får vi talt og erindret meget om vores fælles by. Vi er afsted 4 - 5 timer og går ca. 10 km. Køber lidt til at nyde undervejs. Vores næste tur går til skoven. Forhåbentlig finder vi et sted, hvor vi på afstand kan reflektere sammen om livet. Vi er begge alene og hjælper herved hinanden med at udholde tiden. Er dog afklaret med, at vi nok alle får denne nye sygdom at mærke enten selv på egen krop eller andre i ens familie.

Læs flere blog-indlæg her

Designed by Synergi Reklamebureau Webbureau

Læs mere om FDDBs persondatapolitik ved at klikke her