Gruppebillede

Bornholm Bornholm Bornholm

Af Mia Winther

Torsdag 14. juli

Vi mødtes ved H-Huset i Høje Taastrup, hvor vores bus og vores buschauffør ventede på os for at køre os til Bornholm. Vi havde alle glædet os rigtig meget.

Vi skulle med færgen fra Ystad til Rønne og ankom til Svaneke vandrehjem først på aftenen. De stod klar til at tage imod os med aftensmad. Bagefter fik vi fordelt værelser og fik pakket lidt ud, og så gik nogle af os en tur i Svaneke by efter en lang rejsedag. Vi fik en lille guidet rundtur af vores buschauffør Mark.

Fredag 15. juli

Vi blev hentet kl. 9, hvor vi skulle ud på dagens første tur på nord-Bornholm. Vi kom forbi Vang og Ringe-bakkerne. Det var en flot oplevelse at se de mange flotte klipper og en flot udsigt ud over vandet. Vi kørte videre til Hammershus og så den gamle slotsruin. Derefter kørte vi til Gudhjem og fik frokost på Gudhjem Røgeri. Efter frokosten var der tid til at gå rundt i Gudhjem og kigge på byen. Nogle gik hen til Gudhjem Ishus. Nogle fik ’Danmarks største is’.

Om eftermiddagen var vi ude og se Natur Bornholm, hvor vi fik fortalt om Bornholms historie og om deres natur. Om aftenen var der lidt hygge, og nogle af os gik en lille tur ned til Svaneke havn hvor der var live musik og hygge i det flotte solskinsvejr.

Lørdag 16. juli

Vi skulle smøre madpakker til dagens tur. Vi blev hentet kl. 8.30 og kørte til Snogebæk med de meget smukke strande med det fine hvide sand, som i gamle dage blev brugt i timeglas. Nogle handlede ind til aftensmad. Dagens overraskelse var, at vi skulle ud og spille fodboldgolf! Det vidste vi ikke noget om. Vi blev delt op i tre hold. Hvert hold skulle få flest point. Alle morede sig godt.

Om eftermiddagen skulle vi i Brændegårdshaven. Nogle badede i vandlandet, mens andre kiggede på de forskellige dyr i parken.

Sidst på eftermiddagen skulle vi til grillhygge hos Anvör, som også er med i FDDB og er leder af erfa-gruppen på Bornholm. Vi gav Anvör en buket blomster og to flasker rødvin som tak fordi vi måtte besøge hende, og at hun ville åbne sit hjem for os. Med erfagruppens medlemmer og os var vi over 40 mennesker.

Søndag 17. juli

Søndag var det tid til at pakke vores ting sammen og rydde op på vores værelser, da vi skulle hjem igen efter fire dejlige dage på Bornholm. Vores buschauffør skulle køre os tilbage til Taastrup igen. Men først skulle vi have taget et gruppebillede af os alle sammen.

Så kørte vi ind til Rønne og så på byen og fik den berømte is med flødebolle – ih, hvor var den god. Så fik nogle af os en guidet rundtur i Rønnes gamle bydel af vores buschauffører, inden vi skulle med færgen.
Vi ankom til H-huset i Taastrup sidst på eftermiddagen, hvor vi fik sagt farvel til alle og tak for en dejlig tur. Vi glæder os allerede til næste år.

Webdesign og udvikling / SYNERGI

Læs mere om FDDBs persondatapolitik ved at klikke her